вівторок, 8 грудня 2015 р.

Практична робота №1. Відлік часу в історії Стародавнього світу.



Урок № ____                                       Дата_______
Практична робота №1.
Відлік часу в історії  Стародавнього світу.
Мета:дати уявлення про поняття «рік», «століття», забезпечити у свідомості учнів правильне відображення історичного часу; сприяння розвитку їх часових уявлень, формування хронологічної компетенції; виховувати в учнів зацікавленість до всесвітньої історії.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Форма проведення: практичне заняття.
Обладнання: підручник, зошит, ручка, картки із історичними задачами
Хід уроку
І. Організація навчальної діяльності.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
    Сьогодні ми з вами будемо говорити про одну з допоміжних історичних дисциплін хронологію.
Хронологія – це наука про вимірювання часу.
     Давайте пригадаємо те, що ви вчили в 5 класі.
1.     Що таке століття?
2.     Що таке тисячоліття?
3.     Що означає до нашої ери?
4.     Яка подія розділяє поняття до нашої ери та наша ера?
ІІІ. Проведення практичного заняття.
1. Робота з лінією часу.
    Учні креслять лінію часу та разом з вчителем позначають на ній 0 рік, 2014 рік .

             2014 р. до н.е.                         0 р.                                           2014 р.н.е.




    Далі учні разом з вчителем розміщують на лінії часу історичні події, які відбувалися як до нашої ери, так і в нашій ері.
Наприклад:
  •  1792 р.до н.е. – початок правління Хаммурапі;
  • 3000 р.до н.е. – виникнення єдиної Єгипетської держави
  • 449 р.до н.е. – Каллієв мир
  • 988 р.н.е. – Хрещення Русі
  • 1648 р. н.е. – початок Національно-визвольної війни
  • 1991 р. н.е. – незалежність України
2. Співвідношення дати та століття.
    В історії століття позначають римськими цифрами і ви повинні розуміти ці записи та вміти записувати століття вірно.
    Учні фіксують в зошиті позначки римських цифр.

І - 1
ІІ - 2
ІІІ - 3
ІV - 4
V - 5
VІ - 6
VІІ - 7
VІІІ - 8
ІХ - 9
Х - 10
ХІ - 11
ХІІ - 12
ХІІІ - 13
Х ІV - 14
ХV - 15
ХVІ - 16
ХVІІ - 17
ХVІІІ - 18
ХІХ - 19
ХХ - 20
ХХІ - 21

 Відповідність століть рокам
Століття
І ст..
ІІ ст.
V ст..
Х ст..
ХІІ ст..
Х ІV ст.
ХVІІ ст..

ХХ ст.
ХХІ ст..
Роки
1-100 рр.
101-200рр.
401-500рр.
901-1000рр.
1101-1200рр.
1301-1400 рр.
1601-1700 рр.
1901-2000 рр.
2001 – 2100 рр.


Століття
ХХІ ст.. до н.е.
ХХ ст.. до н.е.
Х ІV ст. до н.е.
Х ст.. до н.е.
ІІ ст.. до н.е.
І ст.. до н.е.
Роки
2100-2001 рр. до н.е.
2000-1901 рр. до н.е.
1400-1301 рр. до н.е.
1000 – 901 рр.до н.е.
200-101 рр.до н.е.
100-1 рр. до н.е.

     Виконайте завдання: з’єднайте  стрілками століття та роки, які відносяться до цього року.



3.Хронологічні задачі
 1). Задача на встановлення віддаленості полій від сьогодення. (Скільки років тому відбулася подія?)
    А)В 988 р. Володимир Великий хрестив Русь. Скільки років тому сталася ця подія?.
Рішення: 2014 -988 = 1026 р.
    Б) В 522 р. до н.е. починає в Персії правити Дарій І. Скільки років тому відбулася ця подія?
Рішення: 2014 + 522 = 2536 р.
 2) Задачі на встановлення віддаленості подій одна від одної.
      А) В 1991 році Україна стала незалежною державою, а в 1996 році Україна прийняла Конституцію. Скільки років минуло між цими подіями?
1996-1991 = 5 років
      Б) Перша Македонська війна розпочалася в 214 р. до н.е., а Третя Македонська війна закінчилася в 168 р. до н.е. Скільки років минуло від початку Першої Македонської війни і до кінця Третьої Македонської війни?
214-168 = 46 років
  3) Задачі на встановлення дати.
     А) В 221 р до н.е. в Китаї  почав правити імператор Цинь Шихуанді. Його правління тривало 11 років. Коли закінчилося правління Цинь Шихуанді?
221-11 = 210 р. до н.е.
     Б) Перший тріумвірат в Римі тривав 7 років та припинив своє існування в 53 р. до н.е. Коли був заснований Перший тріумвірат?
53+7 = 60 р. до н.е.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
     Накресліть лінію часу на нанесіть на неї наступні дати 395 р.н.е.,1330 р.до н.е., 14 р.н.е., 928 р.до н.е..
   Порахуйте скільки років минуло від сьогодення до події, що сталася найдавніше?
2014+1330 = 3344 р.
   Порахуйте скільки років минуло від сьогодення до події, що сталася останньою серед позначених.
2014-395 =1619 р.
V. Підсумки уроку.
  Метод «мозковий штурм»
     Наскільки корисними є для вас знання, які ви сьогодні отримали і де ви можете використовувати цю інформацію?
VІ. Домашнє завдання.
    Використовуючи ваш підручник скласти приклади задач на встановлення віддаленості полій від сьогодення, на встановлення віддаленості подій одна від одної та задачу на встановлення дати.





Немає коментарів:

Дописати коментар