Урок №44
Тема: Зорова сенсорна система.
Око.
Мета уроку: сформувати знання про зорову
сенсорну систему; встановити взаємозв’язок між будовою та функціями органа
зору; сформулювати поняття про оптичну систему ока, акомодацію
ока; сприяти формуванню в учнів
наукового світогляду; розвивати логічне мислення та творчу активність учнів;
формувати вміння працювати в групах; виховувати бережливе ставлення до власного
здоров’я та здоров’я оточуючих
Очікувані результати: учні називають частини
зорового аналізатора; характеризують будову
і функції зорової сенсорної системи; пояснюють
взаємозв’язок між будовою і функціями ока
Обладнання: підручник, таблиця "Будова ока", презентація, повідомлення учнів
Тип
уроку: урок засвоєння нових знань
1.Організаційний
момент
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
Створення робочого настрою.
2. Перевірка
домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів
2.1.«Термінологічний диктант»
1.Система , що забезпечує сприйняття і переробку
інформації … (сенсорна)
2.Сприймальна частина сенсорної системи .. . (рецептор)
3.Передавальна частина сенсорної системи .. (нерви)
4.Частина сенсорної системи, де відбувається аналіз інформації … (підкіркові та
кіркові ділянки головного мозку)
5.Рецептори, які збуджуються світлом … (фоторецептори)
6.Рецептори, які реагують на хімічні подразники… (хеморецептори)
7.Рецептори, які збуджуються при подразненні звуковою хвилею чи дотиком … (механорецептори)
8.Рецептори, що
отримують інформацію на певній відстані від джерела подразнення … (дискантні)
9.Рецептори, які збуджуються лише за безпосереднього контакту
подразника з ними … (контактні)
10.Рецептори, які сприймають подразнення із зовнішнього
середовища … (зовнішні)
2.2. «Мозковий штурм»
·
За яких умов може порушитись діяльність
сенсорної системи?
3.Мотивація
навчальної діяльності
Нічого не може бути страшнішим, ніж лишитися зору.
Це - велика
образа, вона забирає у людини дев’ять десятих світу.
М. Горький
Слово
вчителя
Якщо можна сперечатися про те, скільки у
людини чуттів, то точно відомо, яке з них найголовніше. Зір! «З усіх органів
чуття людини око - найвищий дар і чудовий витвір природи. Поети оспівували
його, філософи прославляли, а фізики намагалися наслідувати йому, як
неперевершеному зразку оптичних приладів», - говорив німецький вчений Г. Гельмгольц. Це дійсно так, бо 90 %
інформації дає нам «сонячний орган» - око.
Саме по собі око - шедевр приладобудування. Навіть неозброєним оком
людина побачить вночі свічку на відстані 30 кілометрів. Уявіть собі терези, які
були б однаково зручні для зважування вантажних машин і лікарських порошків, і
ви одержите далеко не повне уявлення про
розмах можливостей ока. Але такий досконалий інструмент, звичайно, має складну
будову.
Повідомлення
теми уроку.
Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.
4.Засвоєння
нового матеріалу
План
пояснення нового матеріалу
1. Значення зору в
життєдіяльності людини (повідомлення учнів, складання опорної схеми)
2.Будова зорової сенсорної системи.
Допоміжний апарат ока (розповідь вчителя, самостійна робота з підручником, робота в групах, бесіда)
3.Поняття про оптичну систему
ока. Утворення зображення на сітківці ока.
(розповідь вчителя, складання опорної схеми)
4.Акомодація (пояснення вчителя,
пошукова робота з підручником, лабораторне дослідження)
5.Узагальнення
і закріплення знань
5.1. Тестові завдання на встановлення однієї вірної відповіді
1.Зовнішня оболонка ока складається із:
а)склери
і рогівки б)
склери і райдужки в) рогівки і
райдужки г)кришталика і сітківки
2.Оболонка ока, яка пронизана кровоносними
судинами:
а)зовнішня
б)середня в)внутрішня г)сітківка
3.Частина ока, яка містить пігмент меланін:
а) кришталик
б) склисте тіло в)райдужка г)рогівка
4.Зіниця розміщується
всередині:
а) рогівки
б)райдужки в) сітківки г) кришталика
5.Світлосприймальна
оболонка ока:
а)
внутрішня
б)середня в) зовнішня
6.Частина ока, яка складається з колагенових і
еластичних волокон:
а) рогівка
б) райдужка в)
кришталик г)склера
5.2. Інтерактивна гра
«Швидка допомога»
Учням пропонується
швидко поставити вчителю запитання з тих частин теми, які були незрозумілими
або не зовсім зрозумілими
6.Підбиття
підсумків уроку
Учитель разом з учнями підводять
підсумки уроку.
«Мікрофон»
§ Як би ви оцінили
свою роботу на уроці?
Оцінювання учнів
7.Домашнє
завдання
7.1. Завдання
для всього класу.
Підручник параграф у підручнику
7.2. Індивідуальні
та творчі завдання.
· Підготувати повідомлення на тему
«Дальтонізм»
Немає коментарів:
Дописати коментар