вівторок, 14 березня 2017 р.

Біологія 8 кл. Тема: Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів.

Урок № 43
Тема: Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів.
Мета уроку: дати загальне уявлення про сенсорні системи та їх значення для орієнтування в зовнішньому середовищі; ознайомити учнів із загальним прин­ципом структури й функцій сенсорних систем; розвити вміння працювати в малих групах, робити узагальнення й аналіз; формувати естетичні смаки; сприяти формуванню компетентнісного ставлення до свого здоров’я
Очікувані результати: учні називають основні сенсорні системи, частини аналізатора; пояснюють роль сенсорних систем у забезпеченні звязку організму із зовнішнім середовищем
Обладнання: підручник, презентація, картки із завданнями
Тип уроку:  урок засвоєння нових знань
1.Організаційний момент
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Створення робочого настрою.
2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів
2.1.Вправа «Розумний куб»
Запитання на гранях куба:
1. Назвіть фактори, які негативно впливають на нервову систему людини.
2.Охарактеризуйте вплив алкоголізму на нервову систему людини.
3. Охарактеризуйте вплив куріння на нервову систему людини.
4. Охарактеризуйте вплив наркотиків на нервову систему людини.
5.Які інфекційні захворювання небезпечні для нервової системи?
6. Чому необхідно дотримуватись режиму праці і відпочинку?
2.2. Тестові вправи (письмово, працює 2 учні)
3. Актуалізація опорних знань учнів
Запитання до учнів.
1) Яким чином ми з вами можемо одержувати інформацію про навколишній світ?
2) Що ви маєте на увазі, коли говорите: «Я бачу», «Я чую», «Я відчуваю»?
3) Які види відчуттів ви знаєте?
4) Що станеться, якщо інформація з навколишнього світу припинить до нас надходити?
5) Чому в темряві наші рухи стають невпевненими? Які органи чуттів при цьому повідомляють нам про місце розташування предметів?
4.Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя:
     І. М. Сєченов у книзі «Рефлекси головного мозку» писав про те, що однією з необхідних умов нормальної психічної діяльності людини є відомий мінімум подразників, що надходять у мозок від органів чуття. Це потім підтвердилося клінічно: якщо людина не одержує необхідної кількості подразників у зв'язку з патологією органів чуття, то вона засипає або поринає в забуття і нічого з того, що відбувається з нею в цей проміжок часу, не пам'ятає.
     А  космонавти О. А. Леонов і В. В. Лебедєв у книзі «Психологічні проблеми міжпланетного польоту»  писали, що в космічному польоті їм бракувало зелених рослин, звичних людині звуків і явищ. Не відчували космонавти ні вітру, ні дощу, ні снігу. За земними звичними звуками, явищами і ароматами вони сильно скучали. Іноді все це земне чули і бачили уві сні.
·         Чому так відбувається?
·         Яке значення мають сенсорні системи в житті людини? На ці питання ви отримаєте відповіді під час уроку.
Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.
5.Засвоєння нового матеріалу
План пояснення нового матеріалу
1.Поняття про сенсорні системи (розповідь вчителя, складання опорних схем та конспектів, бесіда, повідомлення учня)
2.Властивості та функції сенсорних систем (пояснення вчителя, пошукова робота з підручником)
6.Узагальнення і закріплення знань
6.1.  «Мозковий штурм»
·         Чи здатні аналізатори під впливом тривалих вправ підвищувати свої функціональні можливості?
·         Чи є впливи зовнішнього середовища, які організм людини не може сприймати?
6.2. «Цікаві питання»
·         У своєму оповіданні «Мікромегас» Вольтер заздрить героєві, людині з Сіріусу, у якого було 72 органів чуття. Чи варто заздрити сіріусянину? Відповідь аргументуйте.


7.Підбиття підсумків уроку
Учитель просить учнів визначити результати уроку, назвати найбільш цікаві факти, що розглядалися на уроці.
8.Домашнє завдання
8.1.     Завдання для всього класу.
Підручник  вивчити тему

8.2.     Індивідуальні та творчі завдання.
·  Підібрати цікаві факти про зорову сенсорну систему
Підготувати повідомлення «Значення зору в життєдіяльності людини"

1 коментар: