вівторок, 2 лютого 2016 р.

Урок №35 6 клас Велика грецька колонізація. Засування античних грецьких поселень на території України. Взаємини греків і місцевого населення.



Урок №35                            Дата 21.01.16
Тема:  Велика грецька колонізація. Засування античних грецьких поселень на території України. Взаємини греків і місцевого населення.
Мета: охарактеризувати початок великої грецької колонізації; з’ясувати причини колонізації та значення грецьких міст-колоній на території сучасної України; продовжувати розвивати вміння працювати з історичною картою; виховувати зацікавленість на уроках історії.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: підручник, зошит, ручка, атлас, контурні карти, презентація, кросворд.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Привітання учнів. Підготовка до уроку
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1)    Що таке поліс?
2)    Використовуючи ілюстрацію описати, якими були поліси.
3)    Показати на карті найбільші поліси.
4)    Хто такі демос та аристократія? Чому між ними розпочалась боротьба?
5)    Хто став автором перших законів у Греції? Коли їх було записано?
6)    Яку роль відігравали ці закони для суспільства?
7)    Що таке тиранія? Проти кого була спрямована влада тиранів?
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
Вчитель: Греки зрідка заходили до Понту Евксинського. Для греків це були надто далекі краї із суворим кліматом. Проте у VII ст. до н. е. на узбережжі Чорного моря значно почастішали еллінські торговельні кораблі.
Оголошення теми та завдань уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
? – Як ви вважаєте, що стало причиною переселень греків на інші території? (Учні висловлюють свої припущення, а вчитель задає допоміжні запитання та доповнює їх відповіді)
1.  Основним заняттям у греків було що?... (землеробство)
2.    Продукцію, вирощену на власних землях вони могли … (продавати).
Для продажу своїх речей греки долали тисячі кілометрів як суходолом так і водним шляхом.
Чисельність населення збільшувалась. А отже родючих земель ставало мало, а якщо земель не вистачає, то і вирощувати сільськогосподарську продукцію ніде, її стає обмаль. Нестача земель, продукції призводить до зубожіння. 
3. Нагадайте, які були відносини між демосом та аристократією? (ворожі)
Ось ми з вами і визначили ряд причин, що призвели до грецьких переселень, що мали на меті заснування на нових землях власних грецьких поселень. Цей процес дістав назву колонізація. (запис у зошити визначення та схеми «Причини колонізації» (Слайд 3)

? – До якої із причин грецької колонізації ви більше схиляєтесь? (розвиток торгівлі)
? А що потрібно для того аби перетнути водні простори? (Слайд 4)
Вчитель: існувало 3 основні напрямки грецької колонізації (робота з картою) (слайд 5)
Вчитель: Кожна колонія мала уряд, військо, карбувала власну монету. Внаслідок колонізації формується грецька діаспора – частина населення країни, яка перебуває за межами своєї батьківщини.
? – Чи звернули ви увагу на те, що греки заснували свої колонії на території України? Зокрема до недавнього часу Кримський півострів належав Україні і на цій території  існувало понад 30 грецьких колоній (7-5 ст. до н. е)
Завдання:
1) Знайти на карті найвідоміші грецькі колонії в Північному Причорноморї. У гирлах яких річок вони були засновані?
2) Опрацювати інформацію підручника про найбільші грецькі колонії Північного Причорномор’я.
480 р. до н. е – виникнення Боспорського царства
3) Опрацювати «Скарби давньої Ольвії»
? – Яке значення грецької колонізації?
(Слайд 6)


V. Узагальнення і систематизація знань
Бесіда за запитаннями
1. Яким були причини Великої грецької колонізації?
2. Назвіть напрямки грецької колонізації. Покажіть їх на карті.
3. Як складалися стосунки колоністів і місцевого населення?
4. Назвіть основні грецькі міста-держави в Північному Причорноморї. Коли вони виникли і які мали особливості?
VI. Підсумки уроку, оголошення домашнього завдання
Вивчити тему (§30) Вправа 1 (усно), 2 (письмово)

Немає коментарів:

Дописати коментар