вівторок, 2 лютого 2016 р.

Урок №24 і. У. 11 кл. Тема: Спроби реформування економіки в другій половині 60-х років та їх згортання



Урок № 24                                          Дата 11.01.16
Тема: Спроби реформування економіки в другій половині 60-х років та їх згортання
Мета: розглянути причини та сутність економічних реформ середини 60-х років; зясувати якими були результати  економічних реформ середини 60-х років; пояснити основні тенденції економічного розвитку України; продовжити розвивати вміння самостійно робити висновки; виховувати інтерес до вивчення минулого рідної країни.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: підручник, зошит, ручка, історичні документи

ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Привітання. Підготовка до уроку
ІІ.  Перевірка домашнього завдання
Бесіда за запитаннями
1. Як змінилася структура партійного та державного управління в УРСР?
2. Якими були основні складові курсу КПРС на «розвинутий соціалізм»?
3. Чому нові ідеологічні орієнтири не призвели до реальних змін у житті суспільства?
4. Які реформи відбулися в управлінні державою?
5. Чи сприяли такі реформи демократизації суспільства?
6. Схарактеризуйте політико-правовий  статус УРСР за Конституцією 1978 року?
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності
Робота з документами
1. «За багатьма найважливішими показниками, особливо за обсягами промислової продукції та капіталовкладеннями, Україна досягла рівня, який мав увесь Радянський Союз напередодні Вітчизняної війни» (П. Шелест)
2. Отже для соціально-економічного розвитку України в період від 1965 до 1985 р. були характерні диспропорційність, затухання, тенденція до стагнації. Кризові явища дедалі більше поглиблювалися під впливом особливостей функціонування господарства республіки (станом в екології, деформованою структурою розміщення продуктивних сил та ін.) (О.Д. Бойко)
? – Чому такі різні оцінки розвитку ситуації і хто з двох авторів помилявся?
IV. Вивчення матеріалу нової теми
Учитель: у середині 60-х років у народному господарстві СРСР та України склалася важка ситуація.
Завдання: опрацювати  джерело підручника «З доповіді члена-кореспондента АН СРСР А. Аганбегяна «Сучасний стан радянської економіки (1965 р:) (с. 156)
? – У чому полягала складність ситуації в народному господарстві? Якими були причини цих складностей? В яких напрямах, на ваш погляд, треба було змінювати економіку?
Учитель: як бачимо причин  темпи розвитку нашої економіки дуже знизилися. Тому радянське керівництво розпочало економічну реформу.
? – 1. Пригадайте, чи контролювалася владою діяльність підприємств?
2. Коли трудові колективи будуть якісно працювати?
3. Чи може збагатитися країна за товари, які реалізовуватимуся за низькими цінами, а за високими?
Отже, новими підходами у реформуванні економіки були:
(Вчитель підводить учнів до висновку, самостійно зробленого)
(Запис у зошити)
-         розширення самостійності підприємств і посилення прямих договірних зв’язків між підприємствами;
-         встановлення економічно обґрунтованих цін;
-          матеріальне стимулювання трудових колективів залежно від результатів їхньої праці;
-         оцінка діяльності підприємств «капіталістичними»  показниками – рентабельність і прибуток.
Учитель: Ось такі завдання були поставлені на пленумі ЦК КПРС у вересні 1965 р. було вирішено:
·        створити союзно-республіканські і загальносоюзні міністерства за галузями промисловості;
·        усунути надмірну регламентацію діяльності підприємств;
·        скоротити кількість планових показників, що затверджуються підприємствам згори;
·        надати необхідні засоби підприємствам для розвитку і вдосконалення виробництва;
·        використовувати економічні важелі: прибуток, кредит, премія, ціна.
Радянське керівництво
1) наполягало на відновленні централізації в управлінні;
2) збиралося запровадити механізми економічного стимулювання та розширення самостійності підприємств.
Підприємства переводили на нові методи планування та економічного стимулювання.
Завдання: опрацювати с. 157-158.
? – Як під час економічної реформи прискорюється розвиток паливно-енергетичного комплексу республіки? (учні тезисно дають відповідь)
V. Закріплення набутих знань
Опрацювання історичного джерела «Історик О. Рубльов про перші результати економічних реформ другої половини 60-х років» та відповіді на запитання до джерела (с. 158)
 VІ. Узагальнення і систематизація знань
Бесіда за запитаннями
1. Чому в народному господарстві  в середині 60-х років була складна ситуація?
2. У чому полягала сутність економічної реформи середини 60-х років?
3. Назвіть результати цієї реформи.Оцініть результати економічних реформ другої половини 60-х років.
VІІ. Підсумки уроку, оголошення домашнього завдання.
Вивчити тему Спроби реформування економіки в другій половині 60-х років та їх згортання .

Немає коментарів:

Дописати коментар