пʼятницю, 26 лютого 2016 р.

Урок №44 В.і 6 кл Тема. Практичне заняття «Мистецтво Стародавньої Греції»



Урок №44                                                       Дата 19.02
Тема. Практичне заняття «Мистецтво Стародавньої Греції»
Мета:      скласти в учнів уявлення про мистецтво Стародавньої Греції;
                 описувати памятки давньогрецького мистецтва;
                 розвивати вміння готувати учнівський проект і   представляти його у формі презентації;
                 виховувати повагу до історичного минулого народів світу.
Тип уроку: застосування набутих знань.
Обладнання: підручник, зошит, ручка, ілюстрації,  картки для роботи, схеми.
ХІД УРОКУ
І. Організацій момент
Привітання учнів. Підготовка до уроку
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Бесіда за запитаннями
1) Яким було становище у Греції в IV ст. до н. е.? Чому?
2) Яка країна набула розквіту в той час як Афіни та Спарта занепали?(Македоія)
3) Як було звати царя Македонії IV ст. до н. е.? (Філіпп ІІ)
4) Які реформи провів Філіпп ІІ у Македонії?(збільшив військо, удосконалив його, побудував флот, винайшов македонську фалангу, захопив золоті родники у Фракії, чеканив золоті монети, закуповув військову техніку, зброю)
5) Використовуючи ілюстрацію, описати македонську фалангу.
6) Хто проводив боротьбу проти македонського царя? Як саме? (Демосфен, у своїх промовах закликав афінян до боротьби з македонським правителем)
7) Показати на карті місце вирішальної битви греків проти македонян. Коли відбулась ця битва? Результати. ( 338 р. до н. е. м. Херонея, перемогу здобули македонці)
8) Як склалася доля грецьких полісів після битви біля Херонеї? (Поліси зовні залишалися незалежними, але насправді Греція підпорядковувалася  македонському царю)
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
? – Чи хотіли б ви відвідати грецькі поліси, розглянути споруди, дізнатися про звичаї, обряди, традиції?
Сьогодні ми здійснимо уявну подорож до Стародавньої Греції та спробуємо зясувати особливості мистецтва.
Оголошення теми та завдань уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
(Учні записують хід практичної роботи у зошит)
Практична робота
Тема: Мистецтво Стародавньої Греції
Мета: розглянути особливості давньогрецької архітектури, скульптури, живопису та театру.
Обладнання: ілюстрації, інформативні картки, схема давньогрецького театру
Хід роботи
1. Використовуючи інформативні картки, ілюстрації спробуйте себе у ролі екскурсовода та проведіть екскурсію Акрополем
2. Розглянути статуї, назвати їх авторів та зображуваних героїв. Скласти схему у зошиті автор      скульптура. Якими намагалися зобразити богів і людей скульптори Стародавньої Греції? Продовжити речення «Давньогрецькі скульптори прославляли таких людей, як … тому, що…»
3. (Усно) Використовуючи ілюстрації у підручнику (с. 176), дайте відповіді на запитання:
1) Які сцени зображені на вазах?
2) Які ваші враження від грецького вазопису?
4. Заповнити порівняльну таблицю давньогрецького та сучасного театру.
1. Особливості Давньогрецької архітектури
Учитель: У V ст.. до н. е в Греції високого розвитку набула архітектура. Найвизначніші пам’ятки давньогрецької архітектури споруджені на невеликій території (300X130 м) – Афінському акрополі – священному для давніх афінян місці.
? – За правління якого стратега відбулося найбільша розбудова полісів? (Перикла)
Керував будівництвом архітектурних священних споруд митець Стародавньої Греції – Фідій.
Як матеріал для побудови використовували мармур.
?- А зараз ви побудите у ролі екскурсоводів, опрацюєте матеріали, що я вам роздам і проведете екскурсію акрополем. (8 хв.)
2. Давньогрецька скульптура та вазопис.
Учитель:Відомі скульптори:
1) Поліклет – Поранена амазонка, списоносець
2) Фідій – статуя Афіни, статуя Зевса для храму в Олімпії (12 м, плащ золотий) – одне із 7 Чудес світу.
3) Мірон – Дискобол
4) Пракситель – Гермес із немовлям Діонісом, Афродіта Кнідська
У Стародавній Греції  існувало 2 стилі вазопису: червонофігурного та чорнофігурного. Коли на керамічний виріб наносили малюнок чорним лаком – чорнофігурний вазопис, якщо червоним лаком – червоно фігурний. Але малюнки залишалися природного червоного кольору обпаленої глини.
3. Давньогрецький театр
Розгляд ілюстрацій та схеми театру, розповідь вчителя та виконання учнів практичного задання по даному питанні.
V. Підсумки уроку
? – У чому ви вбачаєте важливість проведеного уроку?
VI. Оголошення домашнього завдання
Повторити §33-37, прочитати §38

Немає коментарів:

Дописати коментар