четвер, 12 січня 2017 р.

Біологія 7 кл. У№33 Особливості обміну речовин гетеротрофного організму.

Урок №33                                                          Дата
Тема уроку:
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму.
Мета уроку:
Поглибити знання учнів про клітинну будову; особливості тваринних клітин; розкрити основні процеси життєдіяльності тварин на основі знань про тканину; з’ясувати подібні та відмінні ознаки життєдіяльності рослин і тварин.
Обладнання:
Фотографії, малюнки, плакати, схеми, що дозволяють ілюструвати процеси життєдіяльності тварин.
Тип уроку:
Засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Привітання учнів. Підготовка до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань і суттєвого досвіду учнів.
-       Які ви пам’ятаєте процеси життєдіяльності рослинного організму?
-       Як ви вважаєте, чи характерні названі вами процеси для тварин? Відповідь обґрунтуйте.
-         А чи зможе тварина жити, якщо один з цих процесів втратить свої функції?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
      Розповідь вчителя з елементами бесіди.
      Яким чином речовини надходять з навколишнього середовища в організм тварини?
1. Класифікація тварин за способом живлення (бесіда, складання схеми)
Спосіб живлення тварин
Автотрофи
Гетеротрофи
Міксотрофи
Організми для свого живлення створюють органічні речовини з неорганічних ( у рослин – фотосинтез, використовуючи енергію сонця).
Організми для свого живлення використовують уже готові органічні речовини – тварини, гриби, бактерії.
Організми зі змішаним типом живлення (росичка, омела, ведмеді, свині).





2. Розставте знаки «+» і «-»
Прояви життєдіяльності в отриманні енергії для життя
Рослини
Тварини
Фотосинтез
Мінеральне живлення
Транспірація
Рухливість
Необмежений ріст
Обмежений ріст
+
+
+
обмежена
+
-
-
-
-
+ (активна)
-
+

Висновок: Головні відмінності рослин і тварин полягають у способі отримання енергії для живлення, у способі живлення. А спосіб живлення визначає будова та основні біологічні функції організму.

3. Загальна характеристика обміну речовин та енергії гетеротрофного організму (аналіз схеми).
      Висновок: Отже, окремі клітини та організми належать до відкритих систем . Це означає, що їхнє          існування можливе лише завдяки надходженню  у них із зовнішнього середовища      поживних речовин, їхніх перетворень та виведення назовні продуктів життєдіяльності. Це і є обмін речовин.
Схема обміну речовин
Пластичний
Енергетичний
Реакції синтезу, що забезпечують розвиток клітин та органів, поновлення їхнього хімічного складу.
Реакції розкладу: з органічних речовин в результаті розкладу утворюється енергія.

      4. Біологічне значення обміну речовин.
          Це два взаємопов’язані процеси, які забезпечують нормальне функціонування будь-якого організму і пристосування його до змін умов зовнішнього середовища.
ІV. Узагальнення та систематизація знань учнів.
      Енергетичні витрати організму протягом доби складаються з трьох величин: основний обмін, типу їжі та енергії, яка витрачається організмом.
      Основний обмін – це та кількість енергії, яка потрібна організму для підтримання життєво- важливих функцій у стані спокою. Основний обмін залежить від стану вищої нервової діяльності, віку, статі, величини поверхні тіла, харчування, кліматичних умов, температури тіла.
Заповнити таблицю.
Особливості процесів життєдіяльності рослин і тварин
Основні процеси життєдіяльності
Рослини
Тварини
Живлення
Автотрофне
Гетеротрофне
Обмін речовин


Дихання


Виділення


Ріст


Розвиток


Розмноження


Подразливість



VІ. Домашнє завдання.
1. Вивчити дану тему підручника._________________________________
      2. Індивідуальні та творчі завдання
Зібрати матеріали:
1.     Про всеїдних тварин і розповідає про них (борсук, ведмідь, ворона і т. д.);
2.     Травоїдні тварини ( олень, миші, зайці і т. д.);
3.     Хижаки (яструб, лисиця, тигр і т. д.);
4.     Паразити (кліщі, блохи, п’явки і т. д.).




Немає коментарів:

Дописати коментар