пʼятниця, 15 січня 2016 р.

Урок №33 Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера



Урок №33                                                      Дата_____________
Тема: Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера
Мета: з’ясувати про що можна дізнатися з поем Гомера; розглянути фрагменти творів Гомера та визначити як автор описував розвиток сільського господарства; охарактеризувати значення полісів для суспільства Греції; розвивати вміння аналізувати, порівнювати набуту інформацію; виховувати повагу до культури та надбань інших народів світу.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: підручник, зошит, ручка, картки, презентація, атлас
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
2 учні працюють з кросвордами  (Додаток)
Вправа «Ланцюжок запитань»
1. Які цивілізації Греції ви вивчили?
2. Коли виникла Мінойська цивілізація?
3. У якому столітті виникла Ахейська цивілізація?
4. Показати в атласі обидві цивілізації.
5. Розповісти про відкриття Ахейської цивілізації.
6. Що свідчить про войовничість, розвиток сільського господарства, торгівлі в Ахейській цивілізації?
7. Як загинула Ахейська цивілізація?
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
Пригадайте, що надихнуло археологів Еванса та Шлімана розпочати розкопки? (Міф про Тесея та поема гомера «Іліада»)
Сьогодні ми  ознайомимось детальніше як Гомер у своїх поемах «Іліада» та «Одіссея» описував грецьке суспільство.
Оголошення теми і завдань уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Гомер і його часи (розповідь вчителя супроводжується показами слайдів)
Гомерівський період – XI-IX ст.
Гомер – сліпий поет-мандрівник, якого супроводжував поводир. (розгляньте малюнок с. 125). Написав поеми «Іліада» та «Одіссея»
2. Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера
Дорійські племена, що підкорили Грецію, жили невеликими родовими общинами. Керував общиною – басилевс. Об’єднання кількох родів називається фратрія. Інколи багато дорійських племен об’єднувалися у філи. Заможна верхівка роду – аристократія (басилеї). Поступово філи обєднувалися і стали основою для виникнення невеликих міст-держав – полісів. Перегляд відео фрагмента.
? – Про що ж розповідав автор у поемах «Іліада» та «Одіссея»?
(Учитель роздає картки.
Картка №1. Зміст «Іліади»
Картка №2. Зміст «Одіссеї», а також додатково опрацювати  с.126-128
? – 1) Про які історичні події оповідають поеми?
2) Що ви дізналися про господарську діяльність
Вправа «Закінчити речення»
1. Основними сільськогосподарськими заняттями греків за часів Гомера були….
2. Давні греки користувалися такими знаряддями праці як:…
3. Вирощували такі сільськогосподарські культури….
4. Мали в господарстві таких свійських тварин …., а як тяглову силу при оранці використовували ….
V. Узагальнення і систематизація знань
Бесіда за запитаннями
1. Хто такий Гомер?
2. Автором яких творів є Гомер?
3. Про що йде мова  у цих творах?
4. Що таке поліс? Назвіть основні поліси Еллади та покажіть їх на карті.
VІ. Підсумки уроку, оголошення домашнього завдання
Вивчити §27, запитання та завдання с. 129

Немає коментарів:

Дописати коментар