середа, 18 листопада 2015 р.

Тема: «Урок №19 6 клас Фінікійські міста-держави. Фінікійська колонізація. Ізріїльсько-Іудейське царство. Біблія як історичне джерело»



Урок № 19                                                   Дата 12.11.2015 р.
Тема: «Фінікійські міста-держави. Фінікійська колонізація. Ізріїльсько-Іудейське царство. Біблія як історичне джерело»
Мета: сформувати  уявлення про найважливіші етапи історичного         розвитку Фінікії та ІзраїльськоІудейського  царства;
розкрити  причини утворення колоній;
розказати про найважливіші досягнення фінікійців;
розвивати вміння аналізу історичних явищ;
 виховувати інтерес до Біблії як історичного джерела та до минулого людства.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: підручник, атлас, роздавальні картки, відеофрагмен, ілюстрації.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
Привітання з учнями, підготовка до уроку.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Бесіда за запитаннями
1. Чому цивілізація, яку ми вивчали на минулому уроці отримала таку назву?
2. Чому міф про всесвітній потоп народився саме у Дворіччі?
3. Які племена заснували Межиріччя?
4. Яку частину Дворіччя називали Шумером, а яку – Аккадом?
5. Чим займалися жителі Дворіччя?
6. Як пояснити, що архітектурні споруди Межиріччя не збереглися, на 
    відміну від Єгипту?
7. Слайд  Порівняйте писемність жителів Дворіччя з писемністю єгиптян. Що в них було спільного, а що відмінного?
8. 1 учень. Позначити на лінії часу правління Хаммурапі
    2 учень. Розвязати історичну задачу.
1) У якому тисячолітті, столітті правив Хаммурапі?(ІІ тис. до н. е.; 18 ст. до н. е.)
2) Скільки років тому Хаммурапі своєю діяльністю посприяв розквіту Вавилону? (2015+1792=3807 р. тому)
9.Охарактеризуйте основні досягнення Хаммурапі за роки свого правління.
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
? – Що ви знаєте про Біблію?
Сьогодні ми ознайомимось із країнами, які відчутно вплинули на історію людства. Фінікійці уславилися своїми ремісничими товарами та відкриттями, а ізраїльтяни подарували людству Біблію.
Тема уроку (запис на дошці – вчитель, у зошитах – учні): «Фінікійські міста-держави. Фінікійська колонізація. Ізріїльсько-Іудейське царство. Біблія як історичне джерело»
Завдання уроку:
1. Розглянути на карті кордони Фінікії та Ізріїльсько-Іудейського царства.
2. Ознайомитися із способом життя населення Фінікії та Ізріїльсько-Іудейського царства.
3. Охарактеризувати діяльність Давида та Соломона, господарське життя та культурну спадщину народів залізного віку, внесок цих цивілізацій у культурну спадщину людства.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Природно-географічні умови Фінікії. Заняття населення
Учитель: Уже в сиву давнину на східному  узбережжі Середземного моря зявилися поселення фінікійців. Їхня країна мала назву Фінікія. Зараз на цій території розташована держава Ліван.
Робота з історичною картою
1. Знайдіть на карті територію Фінікії. Визначте її географічне положення.
2. Чи протікали тут ріки?
Рік не було, а отже долин з родючими ґрунтами теж. Тут розвивалося садівництво. Вирощували виноград (вино) та оливки (олія).
? – Де ж фінікійці брали пшеницю -  основу харчування?
Робота з історичною картою
1. З якими державами межувала Фінікія?
Учитель: У Фінікії сходилися торговельні шляхи з Дворіччя, Єгипту, Греції тощо. Поступово фінікійські поселення перетворилися на багаті торговельні міста. Серед найбільш розвинених були: Бібл, Тір, Сідон (відшукайте їх на карті).
? – Що призвело до збагачень? (торгівля)
? – Що ж продавали фінікійці?
Учитель: Фінікійці були великими майстрами: ювелірами, ремісниками, будівельниками, ткачами, різьбярами. Тому обмінюватися було чим і продавати теж.
Саме вони вперше почали виробляти скло, пурпурову фарбу (розповідь міфа про відкриття пурпурової фарби)
?- Щоб дістатися до ____________ що треба було зробити?
В стародавні часи фінікійці були найкращими мореплавцями. Свої кораблі майстри будували із кедра та дуба.
Проте їх називали людоловами за те, що перебуваючи в гавані, фінікійці заманювали до себе людей, а потім продавали їх у рабство.
Для налагодження постійних торговельних звязків із віддаленими землями фінікійські мореплавці почали засновувати свої поселення – колонії. (запис поняття у зошит)
Робота з картою
1. Відшукайте та назвіть на яких островах засновували свої колонії фінікійці? ( О. Кіпр, Північна Африка, Піренейський півострів, Англія)
Колонії фінікійських міст переважно зберігали свою незалежність від Фінікії та лише підтримували з нею дружні зв’язки. Найбільша колонія в Африці – Карфаген.
?- Фінікійці вели жваво торгівлю.. Чи могли вони все запамятовувати в цій справі: якого товару і скільки ще привезти? Що їм потрібно? (записувати)
Наприкінці ІІ тис. до н. е. у Фінікії винайшли алфавіт, який складався із 22 знаків (приголосних, голосні пропускалися). Писали справа наліво.
? - А ми як?
Запис схеми основні здобутки Фінікії
1.  Винайдення скла, пурпурової фарби
2. Створення першої абетки
3. Розвиток мореплавства
4. Колонізація Середземноморя.
5. Заснування держави Карфаген
2. Ізраїльсько-Іудейське царство
Робота з підручником
Прочитайте текст підручника (§16, пункт 3) «Ізраїльсько-Іудейське царство», запишіть у зошити основні етапи історії Ізраїльсько-Іудейського царства.
Реформи
Давида                                                                      Соломона
V. Закріплення нових знань
1) Прочитайте уривки з «Повчань Соломона»
? – Які чесноти цінувало і які вади засуджувало давньоєврейське суспільство у давнину?
2) Вправа «Доповни речення»
1. Фінікія розташована на узбережжі … моря (Середземного)
2. Головними містами Фінікії були…. ( Бібл, Тір, Сідон)
3. Головним заняттям фінікійців була…. (торгівля)
4. Найбільша Фінікійська колонія – це … (Карфаген)
5. Ізраїль та Іудею вдалося обєднати в єдину державу … (Давиду)
6. За часи правління ….. було зведено єрусалимський храм (Давида)
VI. Узагальнення і систематизація знань
Бесіда за запитаннями
1. Із якою метою фінікійці заснували колонії?
2. У чому переваги абетки фінікійців над писемністю єгиптян? У чому недоліки?
3. Який внесок зробили фінікійці в розвиток людської цивілізації?
VIІ. Підсумки уроку, повідомлення домашнього завдання
Опрацювати §16, запитання наприкінці параграфа, вивчити конспект у зошиті.

Немає коментарів:

Дописати коментар